sobota, 2 listopada 2013

Pyszna sałatka z kuskusem, kurczakiem i warzywami.

Witam :)
Po dosyć długiej nieobecności zapraszam na nowy post. Tym razem moją propozycją jest lekka sałatka z kuskusem. Kuskus nigdy nie był moją ulubioną kaszą - zdecydowanie preferuję gryczankę, która jest jedną z najzdrowszych kasz - jednak kuskus wpadł mi w oko na półce sklepowej i nabrałam ochoty upichcić coś z jego udziałem. Padło na sałatkę, która tak naprawdę jest wymyślona na szybko ze smakami na jakie miałam ochotę. Nieskromnie stwierdzam, że wyszła naprawdę rewelacyjna, tak więc gorąco polecam. :))

Przepis na sałatkę z kuskusem, kurczakiem i warzywami.
(porcja dla 2-3 osób)
-150g kaszy kuskus
-dwie średnie piersi z kurczaka
-pół puszki zielonego groszku
-jedna papryka
-garść posiekanej pietruszki
-garść ziaren słonecznika
-oliwa z oliwek, cytryna, sól, pieprz, opcjonalnie przyprawa gyros

Wykonanie:
Kurczaka kroimy w drobne kawałki, dodajemy przyprawę gyros (lub przyprawiamy jak lubimy) i smażymy na beztłuszczowej patelni. Paprykę myjemy, kroimy na małe kawałeczki. Kaszę kuskus zalewamy gorącą wodą (ew. bulionem) wg instrukcji na opakowaniu. Siekamy drobno pietruszkę, następnie na suchej patelni prażymy ziarna słonecznika aż do zarumienienia. Kaszę przesypujemy do większej miski, dodajemy kurczaka, paprykę, pietruszkę, słonecznik. Odcedzamy pół puszki groszku z zalewy, wsypujemy do miski z kuskusem. Na koniec lekko solimy sałatkę, dodajemy odrobinę pieprzu i soku z cytryny oraz ok. łyżeczki oliwy z oliwek. Mieszamy razem porządnie wszystkie składniki. Gotowe. :))
Smacznego!




7 komentarzy:

  1. Uwielbiam kuskus! Ślicznie podana sałatka :)
    Blog bardzo mi się podoba i będę zaglądać częściej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo! Akurat dzisiaj miałam lekkie załamanie dotyczące prowadzenia bloga, takie komentarze są bardzo motywujące. :))

      Usuń
  2. sałatka jest pyszna i chciałam wziąć przepis w czwartek, ale mnie uprzedziłaś :D

    marta

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatka z kuskusem to idealny pomysł na drugie śniadanie w pracy lub na uczelni. Musimy koniecznie wypróbować Twoją propozycję w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Będzie dziś na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam potrawy z kurczakiem i staram się za każdym razem przygotowywać go w inny sposób. Ten przepis z pewnością wykorzystam, może niebawem :)

    nil

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Wam wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...