środa, 22 stycznia 2014

Ciasto musli - pyszne, sycące i zdrowe.

Od kilku dni miałam straszną ochotę na coś słodkiego... Owoce niestety nie były w stanie tego zaspokoić. ;) Dlatego też lekko zmodyfikowałam przepis na ciasteczka musli z mojego bloga i upiekłam ciasto musli - pachnące i wilgotne. Wierzch polałam roztopioną w kąpieli wodnej gorzką czekoladą 70% wymieszaną z odrobinką śmietanki 12%. Ciasto naprawdę zaskakuje smakiem i jest doskonałą alternatywą na nagły napad chęci na słodkie. Dodatkowym plusem jest to, że robi się praktycznie samo. :)

Przepis na ciasto musli:
-3 szklanki musli bez cukru
-300 ml jogurtu naturalnego
-1 jajko
-pół szklanki otrąb (u mnie pszenne)
-2 łyżki mąki żytniej razowej
-2 łyżki miodu
-łyżeczka sody oczyszczonej
-łyżka kakao
-gorzka czekolada, najlepiej z jak największą zawartością kakao
-odrobina śmietanki 12% (opcjonalnie)

Wykonanie:
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy ze sobą. Masę przelewamy do formy 24 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto pieczemy w 180 stopniach przez 30 min. Gotowe ciasto studzimy, w między czasie czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Po całkowitym rozpuszczeniu dodajemy troszeczkę śmietanki (ok. pół łyżeczki) i mieszamy. Tak przygotowaną masą oblewamy ostudzone ciasto i dokładnie ją rozprowadzamy. Możemy poczekać aż polewa ostygnie (ale nie musimy;)). Gotowe! Smacznego. :)






7 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...