środa, 11 września 2013

Papryki faszerowane ryżem i mięsem mielonym.

Witam :)
Od bardzo dawna chodziły za mną faszerowane warzywa. Padło na klasyczną paprykę - chyba mało jest osób, które jej nie lubią. Farsz też jest klasyczny - połączenie mięsa z ryżem, koncentratem pomidorowym i przyprawami. Danie bardzo łatwe do wykonania, bardzo sycące i mało kaloryczne. :) Specjalnie dla Was przygotowałam zbliżone wartości kaloryczne i odżywcze dania. Zbliżone, ponieważ nie posiadam jeszcze wagi kuchennej (ale poluję na taką). Mimo tego, zliczyłam wszystko najdokładniej jak potrafiłam i można brać to pod uwagę podczas przygotowywania tego posiłku. Korzystałam z przelicznika na stronie ilewazy.pl. Zapraszam na przepis. :)

Przepis na papryki faszerowane ryżem i mięsem mielonym
(porcja dla 2-3 osób)
-3 dosyć duże i ładne papryki czerwone
-400g mięsa mielonego z indyka
-woreczek ryżu (u mnie biały długoziarnisty, ale może być jakikolwiek)
-100g sera mozarella w zalewie
-pół cebuli
-3 duże łyżki koncentratu pomidorowego
-przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka, zioła prowansalskie, czosnek granulowany
-opcjonalnie łyżka oliwy z oliwek

Wykonanie:
Gotujemy ryż według instrukcji na opakowaniu, odsączamy. Kroimy cebulę w kosteczkę, podsmażamy(ja robiłam to na patelni beztłuszczowej, jeżeli ktoś takiej nie posiada, radziłabym użyć oliwy), dodajemy mięsko i przyprawiamy: łyżeczka słodkiej papryki, ziół prowansalskich, pół łyżeczki soli i pieprzu. Gdy mięso będzie gotowe, dodajemy ugotowany ryż, koncentrat pomidorowy, przyprawiamy łyżeczką czosnku i papryki słodkiej i wszystko ze sobą dokładnie mieszamy. Papryki kroimy wzdłuż, pozbywamy się nasion i białych części, opłukujemy pod wodą. Gotowym farszem nadziewamy warzywa, kroimy ser i na każdą paprykę kładziemy plasterki mozarelli, tak aby wszystko przykrywały. Układamy papryki na blaszce do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20 minut. Gotowe. :) Życzę smacznego!

Zbliżona wartość energetyczna całości:
kcal:1201, B:130,1g/T:68g/W:93,6g/Bł:17,7g
Zbliżona wartość energetyczna jednej połówki faszerowanej papryki:
kcal:200kcal, B:21,6g/T:11,3g/W:15,6g/Bł:2,95g







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...